Stap 1: Definieer wat je wilt bereiken met fietsstimulering

Publicatiedatum: 31-5-2016

Waarom ga je als werkgever aan de slag met maatregelen om jullie medewerkers effectiever te laten reizen? Wat is voor jullie de belangrijkste motivatie? Werkgevers met een heldere visie behalen vaak de beste resultaten. Een heldere visie helpt je bij het maken van de juiste en consistente keuzes tussen maatregelen, bij het creëren van draagvlak en bij jullie interne communicatie. Werkgevers met een visie die ook nog eens breed verankerd is in de organisatie, scoren nog beter.

Hoe bepaal je een visie?
Om een visie voor fietsstimulering te formuleren kunnen jullie de volgende vragen stellen:
- Welke ontwikkelingen (duurzaamheid, vitaliteit, gezondheid, kostenbesparing, bereikbaarheid, parkeren, goed werkgeverschap) zijn belangrijk voor onze organisatie?
- Aan welke ambities kan de fiets bijdragen? En hoe vertalen we dit naar fietsambities?

Tip: fietsstimulering raakt veel collega’s, schrijf de visie met elkaar. Op deze manier creëer je draagvlak voor jullie plannen.

Wie kan je verder helpen bij het opstellen van de visie?
De volgende bedrijven kunnen je helpen bij het opstellen van de visie
Syndesmo
TC&O
VCCR
​- Goudappel Coffeng
3PM
Mobilys
Ecorys


Bij Ons Brabant Fietst gebruiken we cookies om de website goed te laten functioneren. Bekijk ons cookiebeleid.