Meer medewerkers op de fiets krijgen lastig? Niet met de kant-en-klare toolkit van TEAM FRIS. Daarmee heb je de juiste communicatie, op de de juiste plek en het juiste moment in handen. En belangrijk: met de juiste trigger!
De uitgebreide interne communicatietoolkit van TEAM FRIS, met de kernboodschap "Fris in je hoofd", is bewezen effectief om medewerkers vaker op de fiets te laten stappen. De campagne legt de nadruk op de mentale voordelen van fietsen. Door naar het werk te fietsen, ervaren medewerkers minder stress en een fris gevoel in hun hoofd. Bovendien blijkt dat fietsers het meest tevreden zijn over hun woon-werkverkeer. De campagne heeft als pilot* gedraaid en met succes: een toename van bijna 7% in fietsgebruik werd waargenomen na afloop van de testfase, dankzij de krachtige motivatie.
Iedere organisatie heeft zo haar eigen redenen om mee te doen:
Wat is jouw motivatie om te starten met TEAM FRIS?
Goed om te weten
Je doet 8 weken mee met TEAM FRIS, de actie loopt t/m oktober 2024.
*DUWTJE. (November 2023). Onderzoek uitgevoerd in opdracht van Brainport Bereikbaar en i.s.m. SmartwayZ.NL.