Bolsius is een familiebedrijf en een van de belangrijkste kaarsenproducent in de wereld. Daarmee zijn zij een belangrijke speler in de Home Ambiance categorie in ruim vijftig landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Schijndel, hier wordt de strategie bepaald, innovaties ontwikkeld en getest vóór ze het internationale speelveld betreden. Bolsius heeft eigen productielocaties in Nederland (Roermond) en in Polen. Daarnaast zijn er een aantal lokale sales organisaties.
Bolsius vindt het belangrijk aandacht te hebben voor diversiteit, inclusiviteit en gelijkheid. Elk mens is uniek. Bij Bolsius willen ze dat iedereen zich welkom, veilig en geaccepteerd voelt, zeker als werknemer. Bolsius is ervan overtuigd dat aandacht voor deze onderwerpen leidt tot betere prestaties, andere perspectieven, innovaties en creativiteit. Ze streven naar een werkomgeving en cultuur waar iedereen zich prettig invoelt en zich optimaal in kan ontwikkelen.
De kernwaarden van Bolsius zijn MAGIC, met deze waarden beschrijven wie we zijn en hoe we met elkaar om willen gaan. MAGIC staat centraal bij het maken van beslissingen, werkprincipes en communicatie. De C staat voor CARE ;
We care for each other, for our customers, consumers and for the world. We want everyone to feel part of our family. Care like a mother.
Ze vertellen graag meer over waarom ze zijn aangesloten als Sjees Gangmakers: 'Vanuit onze waarde vinden we het als organisatie belangrijk dat we onze werknemers bewust maken op het gebied van gezondheid. Daarom organiseert Bolsius elk jaar een Healthweek waarin we elke dag een inspirerende workshop hebben of een sportieve activiteit. Ook wordt er deze week aandacht besteed aan gezonde voeding en leefstijl. Daarnaast doen we elk jaar mee aan STEPtember, elke dag in september wandelen we 10.000 stappen en wandelen we daarmee sponsorgeld bij elkaar voor een goed doel.'
'We hebben gezondheid en bewegen hoog in het vaandel staan. We vinden het belangrijk dat wij als werkgever onze werknemers bewust maken en inspireren op het gebied van een gezonde lifestyle. Daarnaast dragen we ook het milieu een warm hart toe. Door ons aan te sluiten als gangmaker kunnen we deze twee waardes onder de aandacht brengen en onze werknemers stimuleren om vaker de fiets te pakken en de auto te laten staan. We hebben Ons Brabant Fietst gevraagd om ons te ondersteunen bij deze bewustwording. We hebben het promotiemoment tijdens onze Healthweek georganiseerd. Tijdens en na de Healthweek was er de mogelijkheid voor werknemers om een e-bike uit te proberen voor een aantal dagen. Elke maand zal Ons Brabant Fietst ons als Gangmaker ondersteunen met content om het gebruik van de fiets te stimuleren onder onze werknemers. Ons doel is dat met deze bewustwording werknemers uiteindelijk vaker de fiets zullen pakken naar het werk, maar ook thuis vaker de fiets gaan gebruiken.'
'Tijdens het promotiemoment werden werknemers op een inspirerende manier geïntroduceerd met de e-bike. Een aantal werknemers heeft de e-bike daarna ook uitgeprobeerd. Hier is erg enthousiast op gereageerd door de werknemers.
Volgend jaar willen we de opties bekijken voor mogelijke ruimte voor deelname aan het fietsplan voor werknemers. Wanneer er voldoende ruimte is zullen we mogelijk deze optie aanbieden aan geïnteresseerde werknemers.